Auch da muss ich dir zustimmen, und leider oft am Ende schwächeln.
Beiträge von Erik R. Andara
-
-
Zitat
Leider nur 106 Seiten.
ja, leider.
-
Da überlegt vielleicht sogar Royston Vasey , sich Kurzgeschichten zuzulegen!?
-
Der Autor schreibt dazu auf FB:
"By 2015, after researching my novel, 'Lost Girl', for a few years, I began, increasingly, to imagine a world without us in it (someone has to). 'Lost Girl' is about the consequences of runaway climate change, twinned with all kinds of other global catastrophes (including zoonotic spillovers from endangered ecologies & species).
Partly as a consequence of this preoccupation with extinction, I wrote a weird tale without characters, 'Hippocampus'. Over the next few years, I then wrote another six of these "Derelictions". Five of the stories I kept back for a planned themed collection, dedicated to the aesthetic of dereliction.
I've now collected all seven stories into my third collection of horror stories: 'Wyrd and Other Derelictions'. And the book will be published this Halloween, through my own imprint again: Ritual Limited.
Wyrdly, by 2020, this approach to horror stories, the very aesthetic of emptiness, no longer feels so strange. These "Derelictions", uncannily, seem to have come into their own.
Folks who subscribe to my newsletter know all about the book. Some advanced reader copies have also landed with reviewers and kindly been shared in SM. So, it's time I gave a heads-up about this new book on here too.
Wyrd will be published in four formats: a high-spec' limited edition hardback, trade paperback, eBook and audio-book - internationally, on the same day (Oct 26th).
The hardback is only available from my webstore and three quarters of the 400 copy print run have already been pre-ordered by subscribers (over 200 in the first 24 hours). The paperback and eBook are up for pre-order at Amazon (ebook only available at Amazon and also included in Kindle Unlimited).
The original cover artwork - the parasite - was created again by the marvellous Samuel Araya. Sam created the cover for 'The Reddening' too. I've also used the same team of freelancers and printers to create the three editions and Journalstone are producing the audio book. Lot of work from a lot of people on a long critical path.
Wyrd' was ready to go at April's Stokercon, but the pestilence fell. So, way back in March, I let subscribers of my newsletter choose a publication date and the majority opted for Halloween. So, that's when it'll appear in the world. The right season for us in horror.
It's the kind of book I started my imprint for and I salute all in advance who embrace these unpopulated tales."
From the cover:
"Derelictions are horror stories told in ways you may not have encountered before.
Something is missing from the silent places and worlds inside these stories. Something has been removed, taken flight, or been destroyed. Us.
Derelictions are weird tales that tell of aftermaths and of new and liminal places. Each location has witnessed catastrophe, infernal visitations, or unearthly transformations. But across these landscapes of murder, genocide and invasion, crucial evidence remains. And it is the task of the reader to sift through ruin and ponder the residual enigma, to behold and wonder at the full horror that was visited upon mankind.
Wyrd contains seven derelictions, original tales of mystery and horror from the author of 'Hasty for the Dark' and 'Some Will Not Sleep' (winner of The British Fantasy Award for Best Collection)."
Link zur Homepage: https://www.adamlgnevill.com/ritual-limited-shop-2/
-
Okay, bleibt auf der Wunschliste (habe zwischenzeitlich überlegt, sie im Original anzulesen). Hmm, ich werde wohl bis Februar warten und mir dann beide Teile schenken lassen
-
Ich lese gerade meine zweite Sammlung von ihm "The Dreams of Cardinal Vittorini", und während ich seinen Roman "The Boke of the Divil" leider als etwas zerfahren empfand (aber immer noch gut und kurzweilig zu lesen, nur eben als durchgehende Erzählung schwach, weil sich die Geschichte ständig verliert), bin ich von seinen Kurzgeschichten wieder hellfauf begeistert. Für mich gelingt Reggie Oliver die Mischung aus Klassik und Moderne wie sonst keinem anderen. Hier ist wieder jede Geschichte ein genuß.
-
Zitat
Ich sollte einfach damit aufhören mir Bücher zu kaufen, die von Alan Moore empfohlen werden.
Ich muss zugeben, dass mir M. Killjoy von vielen Seiten empfohlen wurde, deren Geschmack ich eigentlich sehr schätze. Ich kenne auch Kurzgeschihcten von ihr, die ich gut gefunden habe. Aber Deine Rückmeldung verheißt nichts Gutes.
-
Zitat
da scheint er wohl auch seine ganz eigene Nische erfunden
Hmm, bzw. auf die richtige Art von Folklore zu setzen. Ich hoffe auch, dass da noch was kommt. Abgesehen vom Inhalt ist das Buch auch wunderschön. Der Verlag versteht etwas davon, wie man ansprechende Bücher verpackt. Ich hoffe, dass das goutiert wird und der Verlag wächst.
-
Hmmm, Clive Barker wird oft in den blurbs bedient, da sehe ich auch Parallelen, wobei dieses Buch hier viel folkloristischer und eher in der Vergangenheit festgemacht ist, wo Barker doch immer sehr modern war. Aber sonst ist es eigenständig, erinnert mich an slawische Märchen/Gotik. Stell Dir einen sehr dunklen klassischen Heiligenbericht vor, der sich mit einem Kunstmärchen paart. Weird würde ich es allerdings nicht nennen. Horror-Elemente ... hmm, nein, aber viel Groteske.
-
Sehr beeindruckende Geschichte zwischen gotischem Kunstmärchen und apopkryhischem Heiligenkanon.
-
Achtung, minor spoilers ahead:
Ich finde die Serie gut. Was mich allerdings massiv stört, ist, dass The Boys keine (eingeschränkten) Superkräfte wie in den Comics haben (durch illegales Compound V stärker und resistenter). Dadurch wird jeder 'Kampf' mit den SuperheldInnen eigentlich ein Logikfehler, denn sie könnten niemals auch nur eine Sekunde bestehen. Das kommt aber hoffentlich noch (wobei ich befürchte, dass nicht).
-
Tja, mehr Infos als dass David MIchael Tibet das gepostet (https://www.davidtibet.com/?fb…OHkjvoeVdTg_Y-pJgJToRAVWQ) und die Grimscribe Press es publik gemacht hat, geführt von Jon Padgett, der sich ja um das Werk Ligottis kümmert, kann ich Euch auch nicht geben.
Man hofft noch auf heurige Veröffentlichung.
Aber seht selbst:
-
ich weiß leider nicht, auf welche Art die beiden Teile zusammenhängen, und ob nicht noch mehr geplant sind.
-
Frank Festa hat mir übrigens geantwortet, dass sie im Februar auch den zweiten Teil bringen.
-
Neuankündigung für nächstes Jahr. Und jeder neue Brian Evenson gehört herbeizelebriert. Ganz ehrlich, diesen Schriftsteller sollte man echt nicht verpassen, seine Kurzgeschichten sind für mich in diesem Segment (Literary Horror, Weird Fiction) so ungefähr das Beste, was aktuell auf den Markt kommt.
STORIES BY BRIAN EVENSON
AUGUST 3, 2021 • 5 X 8.25 • 248 PAGES • 978-1-56689-611-5
“HERE IS HOW MONSTROUS HUMANS ARE.”
A sentient, murderous prosthetic leg; shadowy creatures lurking behind a shimmering wall; brutal barrow men—of all the terrors that populate The Glassy, Burning Floor of Hell, perhaps the most alarming are the beings who decimated the habitable Earth: humans. In this new short story collection, Brian Evenson envisions a chilling future beyond the Anthropocene that forces excruciating decisions about survival and self-sacrifice in the face of toxic air and a natural world torn between revenge and regeneration. Combining psychological and ecological horror, each tale thrums with Evenson’s award-winning literary craftsmanship, dark humor, and thrilling suspense.
ABOUT THE AUTHOR
Brian Evenson is the author of over a dozen works of fiction. He has received three O. Henry Prizes for his fiction. His most recent book, Song for the Unraveling of the World, won a Shirley Jackson Award and was a finalist for both the Los Angeles Times Ray Bradbury Prize for Science Fiction, Fantasy, and Speculative Fiction and the Balcones Fiction Prize. He lives in Los Angeles and teaches at CalArts.
Verlagseite: https://coffeehousepress.org/p…vyQ-0hfDYYFebLI6OzxpbRxyg
REVIEWS
Praise for Song for the Unraveling of the World
Winner of the 2019 Shirley Jackson Award for a single-author collection
Finalist for the 2019 Los Angeles Times Ray Bradbury Prize for Science Fiction, Fantasy & Speculative Fiction
Finalist for the 2019 Big Other Book Award for Fiction
New York Times, “Best Horror Fiction”
Washington Post, “Best Horror Fiction of the Year”
NPR, “Best Books of 2019”
Entropy, “Best of 2019”